گاز آشپز خانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

گاز آشپز خانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اجاق گاز یک وسیله ضروری و اصلی در هر آشپز خانه می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع گوناگونی از اجاق گاز طراحی و تولید شده است.  گاز اخوان از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع اجاق گاز می باشد که همگام با نیاز های روز افزون افراد، طراحی های حدید و با کیفیت داشته است.

در گذشته اجاق گاز های چوبی، نفتی و ذغالی وجود داشت که استفاده از این نوع اجاق گاز ها کار چندان آسانی نیود و اگر کمی بی دقتی در استفاده از این اجاق گاز ها صورت می گرفت احتمال آسیب و آتش سوزی این نوع گاز ها وجود داشت. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی های روز دنیا، اجاق گاز های پیشرفته تری به سه شکل، اجاق گاز توکار، اجاق گاز مبله، و اجاق گاز صفحه ای طراحی و ساخته شده اند که هر کدام کاربرد های خاص خود را دارند.

اجاق گاز چون یکی از وسایل پر کاربرد و ضروری در هر آشپزخانه می باشد پس انتخاب درست آن نیز یکی از اصول اساسی در هر خانه و آشپزخانه می باشد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی های یک گاز مناسب برای یک آشپزخانه بپر دازیم تا در صورتی ته شما قصد خرید این وسیله آشپزخانه را دارید از ویژگی های این وسیله مطلع باشید

ویژگی ها و خصوصیات کلی یک اجاق گاز

  • تعداد شعله اجاق گاز؛ بر این اساس دارای انواع گوناگونی از جمله، تک شعله ای، دو شعله ای، سه شعله ای، چهار شعله ای، پنج شعله ای و شش شعله ای  می باشد.
  • شکل و ظاهر اجاق گاز؛ بر اساس شکل، اجاق گاز در سه نوع، اجاق گاز توکار، اجاق گاز صفحه ای، اجاق گاز مبله وجود دارد. که در طرح و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد.
  • کاربرد اجاق گاز؛ اجاق گاز برقی، گازی، گازی برقی

شرایط لازم برای انتخاب و خرید یک اجاق گاز مناسب

در واقع انتخاب درست هر نوع اجاق گاز، بستگی به میزان فضای آشپزخانه و میزان فضایی که دوست دارید آشپزی کنید دارد. نکته بعدی که برای انتخب و خرید یک اجاق گاز مد نظر اسا، نوع سوخت مصرفی است ته اجاق گاز استفاده می کند که این سوخت یا گاز طبیعی است یا گاز مایع، اگر شما به گاز به عنوان یک سوخت دسترسی ندارید می توانید از اجاق گاز برقی استفاده کنید. عرض اجاق گاز باید در هنگام خرید بررسی شود، این عرض باید به گونه ای باشد که مناسب فضای آشپزخانه باشد ، فضای تهویه اطراف اجاق گاز هم برای خرید اجاق گاز مد نظر قرار بگیرد. معمولا اجاق گاز های چهار شعله ای ط۶۰ سانتی متر و اجاق گاز های پنج شعله ای،۹۰ سانتی متر عرض دارند.

نوع فر موجود در اجاق گاز؛ اندازه آشپز خانه و نوع پخت و پز غذاهایی که دارید برای انتخاب نوع فر اجاق گاز آشپزخانه موثر است.

اما دو نوع اجاق گاز تو کار و اجاق گاز رومیزی یا صفحه ای از اجاق گاز های پر طرفدار و پر کار برد برای آشپز خانه می باشد که در ادامه به بررسی ویژگی های این اجاق گاز می پردازیم.

ویژگی های اجاق گاز تو کار یا اجاق گاز ایستاده

  • ·         فن هوای حرارتی و گرمایی؛ این فن برای پخش هوای گرم درون فر کاربرد دارد و معمولا برای فر های برقی استفاده می شود
  • ·         شعله؛ شعله برقی نسبت به شعله های چدنی ارجح می باشند چرا که راحت تر تمیز می شوند.
  • ·         گریل اجاق گاز؛ از صفحات گریل برای کباب کردن و سرخ کردن انواع گوشت حتی بدون نیاز به روغن استفاده می شود
  • ·         تایمر؛ برخی از انواع اجاق گاز به گونه ای طراحی شده اند که دارای تایمر هستند که زمان لازم برای آشپزی را تنظیم و کنترل می کنند و با پایان رسیدن این زمان، پایان زمان آشپزی شما را به شما خبر می دهد.
  • ·         فر قابل تنظیم؛ بعد از اتمام پختن، فر خود به خود خاموش می شود پس دیگر نگران نگزان سوختن غذای یا کیک خود نباشید.
  • ·         ترموکوبل؛ بوسیله این قطعه، اگر گاز قطع شود یا بوسیله باد شعله اجاق گاز خاموش شود، گاز ورودی به اجاق گاز و شعله اتوماتیک وار قطع می شود و ایمنی کار را بالا می برد.
  • ·         فندک اتوماتیک؛ به وسیله این فندک می توانید با فشردن یک دکمه و باز کردن گاز شعله، شعله گاز را روشن کنید.

ویژگی های اجاق گاز صفحه ای

  • مجهز به ترمو کوبل می باشد که باعث ایمنی بالای این نوع اجاق گاز می شود.
  • نمایشگر دیجیتالی دارد، برخی از انواع اجاق گاز های صفحه ای دارای نمایشگر دیجیتالی می باشند شما می توانید با استفاده از این نمایشگر زمان لازم برای پخت غذا را تنظیم کنید یا گاز را قفل کودک کنید تا با خیالی راحت از این وسیله استفاده کنید.

قیمت اجاق گاز

اجاق گاز ها با توجه به ویژگی ها و کیفیتی که دارند دارای قیمت های گوناگون می باشند. هر چه کیفیت و امکانات اجاق گاز بیشترباشد قاعدتا قیمت ان نیز گران تر است. اگر قصد خرید دارید می توانید به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

اجاق گاز به سبب ضرورت و اهمیتی که  در یک آشپز خانه دارد در طی سال های اخیر پیشرفت چشم گیری داشته و امکانات گوناگونی به انواع اجاق گاز اضافه شده است. این امکانات به گونه هستند که آشپزی را برای خانم های خانه دار راحت و بی خطر کرده است. شما اگر قصد خرید احاق گاز دارید ابتدا با ویژگی های یک اجاق گاز مناسب مطلع شوید و سپس اقدام به خرید کنید. امیدواریم این مطلب برای شما کار بردی باشد.





:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: